Урок учителя технологій Кравчук Світлани Яківни

Тема («Моя майбутня успішна кар’єра») та зміст уроку відповідають чинній програмі з технологій для 11 класу (розділ 6 « Проектування професійного успіху»), структура – обраному типу (урок з набуття учнями нових знань, вмінь, навичок).

Особливістю уроку є те, що його побудовано за технологією розвитку саморозвиваючого навчання: витримано структуру уроку (розминка – забезпечення емоційної готовності до уроку, актуалізація опорних знань, обґрунтування навчання, усвідомлення змісту, рефлексія), використано методи, прийоми та техніки розвитку критичного, асоціативного мислення школярів (прийом «Мозковий штурм», гра «Опиши професію», асоціативна робота, вправа «Критерійний покер», завдання на порівняння понять, вправа «Аркуш мети»).

Поради класному керівникові 5-го класу

1. Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
2. Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).
3. Пріоритет надавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).
4. Уникайте гострих кутів, проявляйте стриманість, терплячість.
5. Пам’ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті у вирішенні їхніх проблем, турботи.
6. Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.
Не забувайте: формування класного, батьківського й учительського колективів не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтеся до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.
Поради класним керівникам 5-х класів що до успішної адаптації учнів
– проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;
– реалізовувати демократичний стиль керівництва;
– намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання (тому що дуже
сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці);
– допомогти учням з низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі;
– проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між
дітьми з використанням активних форм роботи;
– залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
– на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;
– звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей.

Навчальна  діяльність молодших підлітків

У школярів 5-го класу істотно змінюється зміст діяльності – провідною стає суспільно-корисна діяльність. Саме на початку підліткового віку змінюється внутрішня позиція у ставленні до школи і учіння. Якщо у молодших класах діти психологічно захоплені власне навчальною діяльністю, то в цей період їх починають приваблювати, як уже зазначалось, взаємовідносини з однолітками.

Рекомендації вчителям-предметникам

у роботі з п’ятикласниками

  1. Враховуйте труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників у виборі термінології, доборі методичних прийомів.
  2. Не перевантажуйте учнів надмірними за обсягом домашніми завданнями, дозуйте їх з урахуванням рівня підготовки учня, гігієнічних вимог віку.
  3. Стежте за темпом уроку – високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал.
  4. Налагоджуйте емоційний контакт з класом.
  5. Налагоджуйте емоційний контакт з батьками школярів.
  6. Ніколи не використовуйте оцінку як засіб покарання учня. Оцінка досягнень повинна орієнтуватися на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню.
  7. Фіксуйте позитивну динаміку в розвитку кожного учня.
  8. Розвивайте навички самоконтролю, вміння оцінювати свою роботу й роботу класу. Не бійтеся визнавати свої помилки. Постійно аналізуйте «плюси» і «мінуси» у своїй роботі.
  9. Використовуйте різні методики в групах, парах, індивідуально.
  10. Не утворюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок за контрольні роботи, семестрові тощо. Виставляйте оцінки не формально, а з урахуванням особистісних досягнень кожного учня.
  11. Приділяйте увагу учням з низьким рівнем мотивації до навчання. Розвивайте почуття впевненості, навички колективної діяльності, формуйте почуття відповідальності за прийняття рішень.
  12. Для невпевнених в собі дітей створюйте ситуації успіху. Щоб підвищити їхній статус в колективі, давайте доручення, хваліть навіть за незначні навчальні успіхи. Адже самооцінка дитини залежить від відношення до неї вчителя, тому що саме кл.керівник своїм прикладом демонструє дітям, як треба відноситись до тої чи іншої дитини.
  13. Якщо ви помітили, що дитина нудиться, треба дати їй додаткове завдання. Або дати можливість такій дитині пояснити нову тему учням, можливо вона зрозуміла з першого разу.
  14. Можна пересадити на першу парту, або так щоб учень перебував в полі зору вчителя.
  15. Гіперактивним давати завдання на короткий проміжок часу, говорити простими фразами інструкції. Дозволяти щось крутити в руках, цим учень відволікається сам перезагружаючи свої процеси, не відволікаючи інших. Можна його час від часу просити витирати дошку, сходити за крейдою.